Ako zvládnuť stres

Ochrana pred stresom

Čo v nás vlastne vyvoláva stres? Môžu to byť ľudia v našom okolí, informácie, ale aj udalosti a rôzne situácie. Stresovať nás však môžu aj vlastné myšlienky, postoje a vnímanie vecí. Stres sa stal či už v menšej alebo väčšej miere každodennou súčasťou nášho života. Záleží na tom, ako ho vnímame a ako s ním zaobchádzame. Pre fyzické a psychické zdravie je dôležité ho vedieť prijať, naučiť sa ho zvládať a vedieť ho eliminovať. Najúčinnejšou ochranou je samotná prevencia.

 

 

 

3 tipy, ako zvládnuť stres:

  1. Myslite dopredu
    Ak zvládate stresové situácie ťažšie, ako ľudia vo vašom okolí, snažte sa na ich ďalší možný výskyt pripraviť. Zamyslite sa aké náročné situácie, či udalosti vás čakajú v najbližšom období. Týmto spôsobom si môžete určiť svoje priority a spôsoby, ako ich čo najlepšie zvládnuť.
  2. Naučte sa vyrovnať s neúspechmi
    Každému sa sem tam stane, že niečo nevyjde. Následné sklamanie je prirodzené, avšak nenechajte sa vtiahnuť do zbytočnej frustrácie. Aj ťažkosti patria k životu a treba s nimi rátať. Pozitívom je, že z neúspechov sa môžeme poučiť a podobným neúspechom sa v budúcnosti vyhnúť.
  3. Zdravý životný štýl – zaručený recept na odolnosť voči stresu
    Stres všeobecne zvládajú ľahšie ľudia, ktorí majú dostatočný telesný pohyb a odpočinok. Pravidelný pohyb vás dobije novou energiou a optimizmom. Spánok je nevyhnutný pre celkové telesné aj duševné zotavenie. Snažte sa vyhýbať nadmernej únave, naučte sa rozpoznať hranice svojich síl a neprekračujte ich. Ak ste v práci unavení, spravte si prestávku a doprajte si chvíľu na niečo príjemné a upokojujúce.

Nezabúdajme ani na pozitívne myslenie a schopnosť usmievať sa, ktoré nám pomáhajú riešiť problémové situácie s nadhľadom, a teda aj bez zbytočného stresu.

Zdielaj tento článok: